Φόβο και ανησυχία
προκαλεί στις ΗΠΑ το γεγονός πως τα νέα κινεζικά πέμπτης γενιάς J-20
φαίνεται από φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει πως πλέον ενσωματώνουν
συστήματα τεχνολογίας αιχμής, τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν
προνόμιο μόνο του F-35.
Μετά από μήνες καταγγελιών της αμερικανικής κυβέρνησης ότι η Κίνα
κλέβει την πνευματική ιδιοκτησία από αμυντικές εταιρείες των ΗΠΑ, μια
φωτογραφία που έχει δημοσιευτεί σε κοινωνικά μέσα, εμφανίζει ένα
κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος με βασικά τεχνολογικά συστήματα που
αναπτύχθηκαν για το αμερικανικό μαχητικό F-35.
Οι επικριτές έχουν σημειώσει στο παρελθόν ότι το κινεζικό μαχητικό Chengdu J-20 είναι ένα αντίγραφο του F-22 της Lockheed Martin, ενός αεροσκάφους αεροπορικής υπεροχής που δεν βρίσκεται πλέον σε παραγωγή. Σύμφωνα με μια έκθεση των Washington Times, ένας ανώνυμος χρήστης δημοσίευσε πρόσφατα νέες εικόνες του J-20 σε κινεζικές στρατιωτικές ιστοσελίδες που δείχνουν δύο βασικές τεχνολογίες που από καιρό θεωρούνταν ως αποκλειστικά χαρακτηριστικά των αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών.
Μία από τις τεχνολογίες αυτές ήταν το σύστημα Distributed Aperture System (DAS), το οποίο υποτίθεται ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους αισθητήρες του F-35 (το ίδιο το αεροσκάφος περιγράφεται συχνά ως ιπτάμενος υπολογιστής). Το DAS χαρακτηρίστηκε από τους υποστηρικτές του αεροσκάφους ως μια επαναστατική ικανότητα που επιτρέπει στον χειριστή να γνωρίζει ακριβώς τι συμβαίνει σε 360 μοίρες γύρω από το αεροσκάφος.
Εάν έχετε διαβάσει ποτέ μια αναφορά που επισημαίνει ότι το κράνος του F-35 επιτρέπει στον πιλότο να δει μέσα από το κάτω μέρος του αεροσκάφους, η λειτουργικότητα αυτή καθίσταται δυνατή από το DAS, σημειώνει το Defense News. Εάν οι τελευταίες εικόνες υποδεικνύουν οτιδήποτε, αυτό είναι πως πλέον το Chengdu J-20 έχει συγκρίσιμες ικανότητες με το DAS.
Ωστόσο, το DAS του F-35 ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες πίσω από το γιατί το αεροσκάφος έχει χαμηλό ποσοστό επιχειρησιακής διαθεσιμότητας, ανέφερε το Breaking Defense τον Ιούνιο του 2018.
Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το κόστος του συστήματος DAS του F-35, ο αρχικός κατασκευαστής του αεροσκάφους, η Lockheed Martin, ακύρωσε τη συμφωνία της με τη Northrop Grumman — πρώην συνεργάτη για την κατασκευή του συστήματος DAS — και προσπάθησε να βρει αντικαταστάτη στην αμυντική βιομηχανία που θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά καλύτερα και φθηνότερα από τη Northrop. Έτσι, η Raytheon έγινε ο νέος συνεργάτης της Lockheed για την κατασκευή του συστήματος DAS.
«Είναι μια μεγάλη αναστάτωση», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλαφία από το Teal Group στο Breaking Defense τον περασμένο Ιούνιο, προσθέτοντας ότι «από την άποψη των εσόδων, το F-35 παραμένει σχεδόν το μοναδικό παιχνίδι στην πόλη».
«Σημαντικές αλλαγές απαρτίων όπως αυτές είναι εξαιρετικά σπάνιες, ιδιαίτερα σε αυτό το στάδιο ενός προγράμματος προμηθειών.Το ποσοστό αξιοπιστίας του DAS ήταν αδύναμο όταν η Northrop ήταν ο κύριος υπεργολάβος. Η Lockheed ανακοίνωσε ότι η σύμβαση με την Raytheon θα έκανε το σύστημα πέντε φορές πιο αξιόπιστο», σχολίασε.
Η έκθεση των Washington Times πρόσθεσε ότι στη δεύτερη φωτογραφία του J-20 εμφανίζεται και ένα δεύτερο σύστημα που χρησιμοποιείται από τα αμερικανικά αεροσκάφη, το Universal Water Activated Release System (UWARS). Το UWARS βοηθάει στην αυτόματη απομάκρυνση των πιλότων από το πιλοτήριο, αν βρεθούν στη θάλασσα. «Η εκπλήρωση της επιθυμίας μας… Οι βελτιωμένες λεπτομέρειες δείχνουν ότι το J-20 θα αποκαλύψει τελικά την μεγαλειότητα του στην ανοιχτή θάλασσα», ανέφερε το ανώνυμο κινεζικό ποστ.
Δεν είναι σαφές εάν κάποια από τις τεχνολογίες έχει κλαπεί από αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες ή Αμερικανούς υπευθύνους στον τομέα της άμυνας. Όπως και να ‘χει, Αμερικανοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι η Κίνα έχει επιδοθεί σε κατασκοπεία και κλοπές αμερικανικής στρατιωτικής τεχνολογίας εδώ και δεκαετίες.
ΠΗΓΗ: Sputnik
Οι επικριτές έχουν σημειώσει στο παρελθόν ότι το κινεζικό μαχητικό Chengdu J-20 είναι ένα αντίγραφο του F-22 της Lockheed Martin, ενός αεροσκάφους αεροπορικής υπεροχής που δεν βρίσκεται πλέον σε παραγωγή. Σύμφωνα με μια έκθεση των Washington Times, ένας ανώνυμος χρήστης δημοσίευσε πρόσφατα νέες εικόνες του J-20 σε κινεζικές στρατιωτικές ιστοσελίδες που δείχνουν δύο βασικές τεχνολογίες που από καιρό θεωρούνταν ως αποκλειστικά χαρακτηριστικά των αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών.
Μία από τις τεχνολογίες αυτές ήταν το σύστημα Distributed Aperture System (DAS), το οποίο υποτίθεται ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους αισθητήρες του F-35 (το ίδιο το αεροσκάφος περιγράφεται συχνά ως ιπτάμενος υπολογιστής). Το DAS χαρακτηρίστηκε από τους υποστηρικτές του αεροσκάφους ως μια επαναστατική ικανότητα που επιτρέπει στον χειριστή να γνωρίζει ακριβώς τι συμβαίνει σε 360 μοίρες γύρω από το αεροσκάφος.
Εάν έχετε διαβάσει ποτέ μια αναφορά που επισημαίνει ότι το κράνος του F-35 επιτρέπει στον πιλότο να δει μέσα από το κάτω μέρος του αεροσκάφους, η λειτουργικότητα αυτή καθίσταται δυνατή από το DAS, σημειώνει το Defense News. Εάν οι τελευταίες εικόνες υποδεικνύουν οτιδήποτε, αυτό είναι πως πλέον το Chengdu J-20 έχει συγκρίσιμες ικανότητες με το DAS.
Ωστόσο, το DAS του F-35 ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες πίσω από το γιατί το αεροσκάφος έχει χαμηλό ποσοστό επιχειρησιακής διαθεσιμότητας, ανέφερε το Breaking Defense τον Ιούνιο του 2018.
Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το κόστος του συστήματος DAS του F-35, ο αρχικός κατασκευαστής του αεροσκάφους, η Lockheed Martin, ακύρωσε τη συμφωνία της με τη Northrop Grumman — πρώην συνεργάτη για την κατασκευή του συστήματος DAS — και προσπάθησε να βρει αντικαταστάτη στην αμυντική βιομηχανία που θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά καλύτερα και φθηνότερα από τη Northrop. Έτσι, η Raytheon έγινε ο νέος συνεργάτης της Lockheed για την κατασκευή του συστήματος DAS.
«Είναι μια μεγάλη αναστάτωση», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλαφία από το Teal Group στο Breaking Defense τον περασμένο Ιούνιο, προσθέτοντας ότι «από την άποψη των εσόδων, το F-35 παραμένει σχεδόν το μοναδικό παιχνίδι στην πόλη».
«Σημαντικές αλλαγές απαρτίων όπως αυτές είναι εξαιρετικά σπάνιες, ιδιαίτερα σε αυτό το στάδιο ενός προγράμματος προμηθειών.Το ποσοστό αξιοπιστίας του DAS ήταν αδύναμο όταν η Northrop ήταν ο κύριος υπεργολάβος. Η Lockheed ανακοίνωσε ότι η σύμβαση με την Raytheon θα έκανε το σύστημα πέντε φορές πιο αξιόπιστο», σχολίασε.
Η έκθεση των Washington Times πρόσθεσε ότι στη δεύτερη φωτογραφία του J-20 εμφανίζεται και ένα δεύτερο σύστημα που χρησιμοποιείται από τα αμερικανικά αεροσκάφη, το Universal Water Activated Release System (UWARS). Το UWARS βοηθάει στην αυτόματη απομάκρυνση των πιλότων από το πιλοτήριο, αν βρεθούν στη θάλασσα. «Η εκπλήρωση της επιθυμίας μας… Οι βελτιωμένες λεπτομέρειες δείχνουν ότι το J-20 θα αποκαλύψει τελικά την μεγαλειότητα του στην ανοιχτή θάλασσα», ανέφερε το ανώνυμο κινεζικό ποστ.
Δεν είναι σαφές εάν κάποια από τις τεχνολογίες έχει κλαπεί από αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες ή Αμερικανούς υπευθύνους στον τομέα της άμυνας. Όπως και να ‘χει, Αμερικανοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι η Κίνα έχει επιδοθεί σε κατασκοπεία και κλοπές αμερικανικής στρατιωτικής τεχνολογίας εδώ και δεκαετίες.
ΠΗΓΗ: Sputnik
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου