O όρος «ακρίτης» απαντά κυρίως σε κείμενα της μέσης (7ος-12ος
αι.) και ύστερης (12ος -15ος αι.) βυζαντινής περιόδου και αναφέρεται, ως
επί το πλείστον, σε ενόπλους οι οποίοι είχαν την ευθύνη της άμυνας των
μικρασιατικών συνόρων του Βυζαντίου (τις «άκρες»), καθώς και στους
επικεφαλής τους. Επίσης, υποδήλωνε τους πληθυσμούς οι οποίοι κατοικούσαν
στα σύνορα αυτά. Τουλάχιστον κατά τη μέση βυζαντινή περίοδο, ο όρος δεν
αναφερόταν σε κάποια αυτόνομα τοπικά σώματα ατάκτων, καθώς την άμυνα
των συνόρων αναλάμβαναν εκ περιτροπής δυνάμεις του τακτικού στρατού, ενώ
ακόμη και στην υστεροβυζαντινή περίοδο η φρούρηση των συνόρων
οργανωνόταν από την κεντρική εξουσία, αν και ήταν αναγκαία η συμμετοχή
του τοπικού πληθυσμού.
''Εἰ ὁ Θεὸς μεθ' ἡμῶν, οὐδεὶς καθ' ἡμῶν.''
Διαχειριστές
Ετικέτες
- ΕΘΝΙΚΑ / ΙΣΤΟΡΙΚΑ (2608)
- ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ / ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ (2606)
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ / ΔΙΑΦΟΡΑ (2605)
- ΔΙΕΘΝΗ (2603)
Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014
Τι είναι Άγιος και τι Όσιος;
Στους πρωτοχριστιανικούς χρόνους (Μωσαϊκός Νόμος) επικρατούσε η άποψη ότι Άγιος είναι μόνο Ένας, ο Θεός.
Στους πρώτους χριστιανικούς χρόνους ο Απόστολος Παύλος αποκαλεί Αγίους όλους τους βαπτισμένους Χριστιανούς, που ζουν σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, που αγωνίζονται για την σωτηρία της ψυχής τους και που επιδιώκουν να κατακτήσουν την Βασιλεία του Θεού (Ρωμ. α’,7 – Α’ Κορ. α’,1-2 – Εβρ. ς’,10).
Στους πρώτους χριστιανικούς χρόνους ο Απόστολος Παύλος αποκαλεί Αγίους όλους τους βαπτισμένους Χριστιανούς, που ζουν σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, που αγωνίζονται για την σωτηρία της ψυχής τους και που επιδιώκουν να κατακτήσουν την Βασιλεία του Θεού (Ρωμ. α’,7 – Α’ Κορ. α’,1-2 – Εβρ. ς’,10).
Ποιο παράδοξο έργο αρχαίου Έλληνα διέσωσε ο Πατριάρχης Φώτιος;
Ένα ακόμη δείγμα της αγάπης και του σεβασμού που έτρεφαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας απέναντι στα αρχαία ελληνικά κείμενα είναι και η διάσωση ενός έργου του Αντωνίου Διογένους, που έγραψε μια συλλογή φανταστικών θαυμαστών ιστοριών οι οποίες έλαβαν χώρα σε ένα περιπετειώδες ταξίδι προς τη Θούλη!.. Διαβάστε το κείμενο!..
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)