''Εἰ ὁ Θεὸς μεθ' ἡμῶν, οὐδεὶς καθ' ἡμῶν.''

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

Η ΣΚΕΠΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ

ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ τν θεομητορικ ορτ τς γίας Σκέπης, πο συνδέεται μ τ μφια τς Παναγίας.
Τί θ
π μφιο; Περιβολή, νδυμασία, οχο. μφια λέμε ατ πο φορον ο κληρικο ταν λειτουργον. τσι μφια λέγονται κα τ οχα πο φοροσε Παναγία.
, θ μς πον ο εχωβτες κα λλοι αρετικοί, σες τ οχα τς Παναγίας λατρεύετε; Ατ θεοποιετε;…



χι, γαπητοί μου. μες να Θε λατρεύουμε κα προσκυνομε, τν ν Τριάδι Θεό. λλ τ ν᾿ ποδίδουμε μι διαιτέρα τιμ στν ερ περιβολ τς περαγίας Θεοτόκου, ατ δν ενε ξω π τν γία Γραφ κα τν ερ παράδοσι.
Διαβάζουμε στ
Εαγγέλιο, τι μι γυναίκα πο πασχε π αμορραγία, γγιξε τ κρο το νδύματος το Χριστο, κι μέσως θεραπεύθηκε (βλ. Μρκ. 5,25-34). Στς Πράξεις τν ποστόλων βλέπουμε, τι τ μαντήλια, τ λεγόμενα «σουδάρια σιμικίνθια», το ποστόλου Παύλου καναν καλ τος σθενες κα βγαζαν δαιμόνια (βλ. Πράξ. 19, 12). λλ κα σκι κόμη τν ποστόλων, σκι το Πέτρου, που πεφτε θεράπευε τος σθενες (βλ. Πράξ. 5,15).
Στηριζόμενοι
τσι στν γία Γραφ λέμε στος αρετικούς, τι χι μόνο τ λείψανα τν γίων θαυματουργον, λλ κα τ ερ μφιά τους, πολ δ περισσότερο ερ νδυμασία τς Παναγίας μας θαυματουργε.
Σήμερα λοιπ
ν ενε ορτ τν μφίων τς Θεοτόκου. ορτάζουμε τ μαφόριο τς περαγίας Θεοτόκου. Ποιό λέγεται μαφόριο; μανδήλα, πο φοροσε Παναγία, πως τ βλέπετε στν εκόνα. Ο φράγκοι ζωγραφίζουν τν Παναγία χωρς μανδήλα. λλ σ᾿ μς τος ρθοδόξους, σύμφωνα μ τν ερ παράδοσι, Παναγία ζωγραφίζεται πάντοτε μ μαντήλα. Τ μαντήλι στ βυζαντιν γλσσα νομάζεται μαφόριο.
Πόσο συγκινο
μαι, γαπητοί μου, ταν πηγαίνω σ χωρι κα βλέπω κόμη μερικς γυνακες ν φορνε μαντήλα! ταν βλέπω γυνακα ν φορ μαντήλα στ κεφάλι, νομίζω τι βλέπω τν Παναγία. Μι γυναίκα, πο φορ τ μαφόριο τ ερό, ενε μι εκόνα τς Παναγίας. λάχιστες ενε σήμερα ο γυνακες ατές. Στν αἰῶνα τς μόδας κα το κφυλισμο, κρατον κόμα τν ερ παράδοσι. Κα ατς πο φορον στ κεφάλι τ μαντήλα μοιάζουν, ξωτερικς τολάχιστον, μ τν περαγία Θεοτόκο.
Τώρα δυστυχ
ς μαντήλα δν πάρχει. Φύσηξε νεμος σφοδρός, νεμος πιστίας κα θεΐας, κα μαντήλα φυγε π τ κεφάλια τν γυναικν. Κι χι μόνο μαντήλα φυγε, λλ κόψανε κα τ μαλλιά τους, βγαλαν τ οχα τους κα σχεδν γυμνς περπατον στ δρόμο. λλες δ κόμα πέταξαν τ γυναικεα οχα, φόρεσαν νδρικά, πρς ξευτελισμν τς γυναικείας ξιοπρεπείας. γιος Κοσμς Ατωλς λέει· ταν θ δτε τς γυνακες ν γυρίζουν γυμνς στ δρόμο, τότε πλησιάζει τ τέλος το κόσμου.

* * *

Γιατί ορτάζουμε τ μανδήλα τς Θεοτόκου; Τί κανε ατ μανδήλα κα τν ορτάζουμε; ς μν πιστεύουν ο πιστοι, μες πιστεύουμε. να θαμα, πο κανε Παναγία μας δι το μαφορίου της, θ σς διηγηθ κα τελειώνω τν λόγο.
Ε
νε στορικ γεγονός. γινε π ατοκράτορος Λέοντος το Σοφο, τν 9ο αἰῶνα. γινε στν Πόλι. Ζοσε κε τότε νας σκητής, νας πέροχος νθρωπος. νομάζετο νδρέας. λλ κόσμος το βγαλε παρατσούκλι κα τν νόμαζε σαλό. ταν γνωστς στν Πόλι ς νδρέας σαλός. Σαλς σημαίνει μωρός, νισόρροπος. Μ ταν νδρέας σαλός; χι. Εχε τ μυαλά του τετρακόσια. ταν λογικς νθρωπος. Τότε γιατί τν λέγανε σαλό; Γιατ κόσμος, ταν δ ναν νθρωπο, νδρα γυνακα, ν κτελ μ κρίβεια τ πνευματικά του καθήκοντα, τν νομάζει τρελλό.
τσι νόμαζαν κα τν νδρέα. Κα μως ατός, πο δν το διναν σημασία, ατς τώρα σωσε τν Πόλι! Γιατ σο ξίζει νας τέτοιος νθρωπος, δν ξίζει κόσμος λος.
Τί
κανε νδρέας; Κωνσταντινούπολι πολιωρκήθηκε π γαρηνούς. Κινδύνευε ν πέσ στ χέρια τους. Κα ο μν στρατιτες γωνίζονταν στ τείχη, τ δ γυναικόπαιδα μ δάκρυα στ μάτια ταν στν περίφημο να τν Βλαχερνν, κ᾿ κε προσεύχονταν. Μαζ μ᾿ ατος ταν κα νδρέας σαλός.
Κα
τότε τί εδε; Κατ τ μεσάνυχτα, 1 ρα, λαμψε ορανς τς κκλησίας. Φάνηκε Παναγία. Δεξιά της εχε τν τίμιο Πρόδρομο, κα ριστερ τν ωάννη τν εαγγελιστή. Κα κατέβαινε κα κατέβαινε, μαζ μ να πλθος γγέλων. Κα μόλις φτασε κάτω στν Πόλι, γονάτισε κα κανε τν προσευχή της. Μετ πρε τ μαφόριό της, τ μανδήλι της, κα τ πλωσε πάνω π τν Πόλι.
Ποιός ε
δε τ ραμα; Τ εδε νας πο εχε τηλεόρασι· τηλεόρασι χι το διαβόλου, λλ το Θεο. Κα ατς ταν νδρέας, πο τν νομάζανε σαλό. Κι ταν τ εδε επε· Χριστιανοί, μ φοβστε· θ νικήσουμε!
Κα
πράγματι νίκησαν. Νίκησαν χάρις στ μαφόριο τς Θεοτόκου, πο πλώθηκε σν νεφέλη φωτεινή.

* * *

 Ατό, γαπητοί μου, ενε τ στορικ το θαύματος. Δν ενε ψέμα, δν ενε παραμύθι.
π τότε περάσανε νδεκα αἰῶνες.
―«Τ
καιρͺ κείν…», λένε μερικοί.
χι. Δν ενε μόνο «τ καιρ κείν». Κα χθς κα σήμερα κα αριο κα ες τος αἰῶνας τν αώνων θρησκεία το Ναζωραίου ενε μόνη δύναμις στν κόσμο.
Θέλετε
πόδειξι; στερα π 1.100 χρόνια περίπου, μι λλη νύχτα, στς 28 κτωβρίου 1940, τ θαμα παναλήφθηκε.
πως τότε πετέθησαν π τν νατολ ο γαρηνοί, τσι τώρα π τ δύσι, νας λλος λαός, λεγόμενος χριστιανικός, πειλοσε τν λλάδα. Κα μως λλς κανε τ θαμα· χι μόνο πέκλεισε τν βάρβαρο εσβολέα πάνω στν πειρο, λλ κα νίκησε κα μπκε στς πόλεις τς Βορείου πείρου.
Π
ς νίκησε; ποιοί ο συντελεστα τς νίκης; Πρτον μόνοια το θνους. Δεύτερον νδρεία τν παιδιν μας. Τρίτον πιτελικ μόρφωσις τν ξιωματικν μας. Τέταρτον ρωτας τς λευθερίας, πο φλόγιζε τ στήθη τν λλήνων. Πέμπτον κα κυριώτερον πίστις. σοι βρισκόμασταν μέσα στ λα κα κοντ στ λα τς μέρες κενες, διαπιστώναμε κα μαρτυρομε, τι ποτέ λαός μας δν πίστευε τόσο σο τότε.
Γι
μία κόμη φορ σκέπη τς Παναγίας προστάτευσε τ θνος. στερα π τέτοια θαύματα, δν θά ᾿πρεπε ν᾿ γαπομε κα ν τιμομε τν Παναγία μας; Δν ξέρω τί κάνουν λλο· δ τολάχιστον δν πρεπε ν πάρχ οτε νας πιστος, οτε σπόρος πίστου.
Κα
μως· κανένα λλο θνος δν βλαστημάει τόσο τν Παναγία σο τν βλαστημάει τ δικό μας θνος.
Κάτω στ
ν ραπιά, ποιος βλαστημήσ τν λλάχ, το κόβουν τ γλσσα. δ στν λλάδα βλαστημον τν Παναγία, τν σκέπη το γένους μας, κα οδείς πεμβαίνει.
Κάποιος μεθυσμένος στ
ν θήνα γραψε στν τοχο μι ασχρ κουβέντα γι τν πρωθυπουργό. Τν πιάνουν, κα τν λλη μέρα τν δικάζουν. Πόσο τν τιμώρησαν; Δυ χρόνια χωρς ναστολή. Μεγάλος, λοιπόν, πρωθυπουργός μας, μεγάλοι ο πουργοί μας, μεγάλοι ο στρατηγοί μας, μεγάλοι ο ναύαρχοί μας, κα μικρς πολ μικρς Χριστς κα μικρ Παναγία…
Θεέ μου Θεέ μου, π
ς μς νέχεσαι; θνος μαρτωλό, πο κανες θεος τος νθρώπους κα καταφρόνησες κα κμηδένισες τ δύναμι το Θεο!…
λλ ν εστε βέβαιοι, χριστιανοί μου, τι θ ρθ μέρα πο θ κάνουμε πατρίδα χριστιανική, πιστ κα φωσιωμένη στ Θεό. Κα τότε δν θ χουν θέσι κε πιστα ντα, πο βλαστημον τ Θεό. Δν θ μς κυβερνον αωνίως ο μασόνοι· θ μς κυβερνήσ Χριστός. ν, παδες λλήνων, μνετε κα περυψοτε ες πάντας τος αἰῶνας· μήν.
Φλωρίνης, Πρεσπν & ορδαίας
A
γουστνος
πομαγνητοφωνημένη μιλία. Πρώτη κφώνησις . νας γίας Σκέπης Πτολεμαΐδος 27-10-197

http://www.augoustinos-kantiotis.gr
https://ellasnafs.blogspot.com/2019/10/blog-post_871.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου