Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Εν όψει της εγκατάστασης στην Ελλάδα χιλιάδων μουσουλμάνων λαθρό, στην Τουρκία έχει ανάψει η συζήτηση για το ποια οθωμανικά τζαμιά θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις θρησκευτικές τους ανάγκες, με την… αναζωογόνηση της οθωμανικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Σαν μεγάλο σύμμαχο τους σε αυτή την προσπάθεια, θεωρείται η τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με αυτή την… «οθωμανική τους κληρονομιά». Μάλιστα!
Πρόσφατα μάλιστα σε μια παρουσία αυτής της «οθωμανικής κληρονομιάς» της
Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα
οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα. Κύριο
θέμα ήταν η… εγκληματική αποσκίρτηση της Ελλάδας από την οθωμανική
αυτοκρατορία το 1821, από μια ομάδα «κλεφτών» και… «απατεώνων», που είχαν προβεί σε… γενοκτονία των Τούρκων της Πελοποννήσου.Εν όψει της εγκατάστασης στην Ελλάδα χιλιάδων μουσουλμάνων λαθρό, στην Τουρκία έχει ανάψει η συζήτηση για το ποια οθωμανικά τζαμιά θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις θρησκευτικές τους ανάγκες, με την… αναζωογόνηση της οθωμανικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Σαν μεγάλο σύμμαχο τους σε αυτή την προσπάθεια, θεωρείται η τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με αυτή την… «οθωμανική τους κληρονομιά». Μάλιστα!
Αναφορές όπως, στην σημερινή Ελλάδα σκόπιμα δεν κτίζονται πια… τζαμιά και τουρκικά χαμάμ», λες κει είμαστε στον δέκατο ένατο αιώνα, καταδεικνύουν ακριβώς αυτή την πολιτική. Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, (μεγάλη τηλεοπτικη παρουσίαση στην Kocaeli TV), που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζετε σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α., που είχαν κτίσει οι Οθωμανοί και τα… «γκρέμισαν» οι Έλληνες «φανατικοί». Και όλα αυτά ενώ στην Αγία Σοφία οι Τούρκοι επέβαλλαν την ισλαμική κατοχή τους.
Προσέξτε τα τζαμιά αυτά όπως τα παρουσίασε σε ειδικό αφιέρωμα η τουρκική τηλεόραση που είναι τα εξής :
1) Yeni Cami. Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του γνωστού φιλότουρκου δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε το περασμένο καλοκαίρι για το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
2) Fethiye Cami. Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
3) Mustafa Voyvoda Camı. Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
4) İbrahim Paşa Cami. Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
5) Halil Bey Cami. Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
6) Ağa Paşa Cami. Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
7) Ulu Cami. Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
8) Çelebi Sultan Mehmet Cami. Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
9) Yeni Cami. Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
10) Osman Sah Kurşunlu Cami. Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
11) Monemvasia Camisi. Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
12) Süleymaniye Cami. Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
13) Murad Reis Cami. Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
14) Ağa Cami. Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
15) Deftedar Cami. Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
16) Lonca Cami. Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
17) Aslan Paşa Cami. Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
18) Fethiye Cami. Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
19) Kurşunlu Cami. Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Ας προσέξουν οι κατά τόπους δήμαρχοι τον κίνδυνο να ανοίξουν πόρτες- κερκόπορτες, σε ένα φανατικό ισλαμισμό καθοδηγούμενο από την Τουρκία, την ίδια ώρα που οι χιλιάδες μουσουλμάνοι μετανάστες έχουν εγκατασταθεί στην χώρα μας. Αυτό μας έλειπε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου