''Εἰ ὁ Θεὸς μεθ' ἡμῶν, οὐδεὶς καθ' ἡμῶν.''

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Δέσποινα Ἀχλαδιώτη «Ἡ κυρά τῆς Ρῶ»:Τήν ἑλληνική σημαία θέλω νά μοῦ τή βάλουν μαζί μου στόν τάφο.

Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ
Ἕλληνες μή ξεχνᾶτε τό Καστελόριζο, τό Καστελόριζο εἶναι Ἑλληνικό! (1898- 13 Μαΐου 1982  )

«Τά ξερονήσια τοῦ Καστελόριζου καί τῆς Ρῶ τ’ ἀγαπῶ.
Ἔμεινα μόνη μου τό 1943 στό Καστελόριζο μέ τήν τυφλή μου μάνα, ὅταν ἔφευγαν ὅλοι οἱ κάτοικοι τοῦ νησιοῦ στή Μέση Ἀνατολή καί στήν Κύπρο.
Μέ τήν Ἑλληνική σημαία ὑψωμένη καί τήν ἀγάπη γιά τήν Ἑλλάδα βαθιά ριζωμένη μέσα μου πέρασα ὅλες τίς κακουχίες…
Βέβαια ἡ ζωή στή Ρῶ δέν εἶναι καί τόσο εὐχάριστη, ἀλλά νιώθεις πιό πολύ τήν Ἑλλάδα, χαμένος ὅπως εἶσαι στό πέλαγος,λίγες ἑκατοντάδες μέτρα ἀπό τίς τουρκικές ἀκτές.

Τήν ἑλληνική σημαία θέλω νά μοῦ τή βάλουν μαζί μου στόν τάφο».
Σ’ αὐτό τό ἄγονο νησί, ἔζησε μιά Ἑλληνίδα νησιώτισσα.  Ἡ Δέσποινα Ἀχλαδιώτη.
Ἔγινε γνωστή στό πανελλήνιο ὡς «κυρά τῆς Ρῶ» γιατί ἐπί 40 χρόνια (ἀπό τό 1943 ὥς τό θάνατό της) ὕψωνε τήν ἑλληνική σημαία στήν ἀκριτική νησίδα τῆς Ρῶ κάθε πρωί καί τήν κατέβαζε μέ τή δύση τοῦ ἥλιου, γιά νά πεῖ σ’ ὅλους,πώς τοῦτος ὁ τόπος πού πατοῦσε, ἀπέναντι ἀπό τά τουρκικά παράλια εἶναι Ἑλλάδα. 

ΚΙΒΩΤΟΣ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΙΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ 35 – ΜΑΡΤΙΟΣ 2012


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου