Δείτε στην λίστα που ακολουθεί τις επικρατέστερες θεωρίες
που εξηγούν από πού προήλθε όχι μόνο το όνομα της Κρήτης αλλά και της
Μακεδονίας, της Λάρισας, των Ζαγοροχωρίων, αλλά και της Καλαμάτας.
Κρήτη
Οι μυθικοί Κουρήτες ήταν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι πρώτοι
κάτοικοι της Κρήτης. Πέντε αδέλφια, ο Ηρακλής (απλή συνωνυμία με τον
ημίθεο των δώδεκα άθλων), ο Παιωναίος, ο Επιμίδης, ο Ιάσιος και ο Ίδας,
που δεν γεννήθηκαν, αλλά φύτρωσαν από τη γη όταν την έβρεξαν τα πρώτα
δάκρυα του νεογέννητου Δία.
Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, οι Κουρήτες βοήθησαν τη Ρέα να γεννήσει
τον Δία μέσα σε μια σπηλιά της Κρήτης, και ανέλαβαν να… κάνουν θόρυβο
χτυπώντας τύμπανα και μεταλλικές ασπίδες κάθε φορά που το μωρό έκλαιγε,
ώστε να μην φτάσει ο θόρυβος στα αυτιά του Κρόνου.
Μακεδονία
Δύο διαφορετικές θεωρίες είναι οι επικρατέστερες για την προέλευση του ονόματος της Μακεδονίας.
Η πρώτη θέλει τον φύλαρχο της φυλής που πρωτοεγκαταστάθηκε στη
δυτική, νότια και κεντρική Μακεδονία, να την βαφτίζει με το όνομά του
(Μακεδών).
Η δεύτερη είναι το επίθετο μακεδνός, που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για
να περιγράψει ένα είδος λεύκας, και το οποίο σύμφωνα με τον λεξικογράφο
Ησύχιο της Αλεξάνδρειας είναι δωρική λέξη (σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι
Μακεδόνες ήταν δωρική φυλή) που σημαίνει μεγάλος ή ουράνιος.
Λάρισα
Ετυμολογικός γρίφος για τους μελετητές, η λέξη λάρισα
χρησιμοποιούταν από τους Πελασγούς για να περιγράψει λίθινη ακρόπολη ή
οχυρό –Λάρισα λεγόταν και η Ακρόπολη του Άργους.
Το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί στην πόλη ίχνη που να ταιριάζουν σε
αυτήν την περιγραφή, έχει οδηγήσει τους ιστορικούς να θεωρούν ότι η
ονομασία προήλθε από αλλού και δόθηκε κατ” ευφημισμό. Κατά τη μυθολογική
εκδοχή, πάντως, η Λάρισα ήταν σύζυγος του Ποσειδώνα και μητέρα του
Αχαιού, του Φθία και του Πελασγού.
Ζαγοροχώρια
Απλούστερα τα πράγματα εδώ. Η ετυμολογία της λέξης είναι σλάβικη:
Za σημαίνει «πίσω» και Gora είναι το βουνό, οπότε τα χωριά πίσω από το
βουνό, ευθεία αναφορά στην θέση των χωριών, σύμφωνα με το tonwtiko.
Καλαμάτα
Από:pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου