Δρόμοι τύπου… Lego
Η πόλη του Ρότερνταμ στην Ολλανδία μελετά μία νέα ιδέα όπου η άσφαλτος θα αντικατασταθεί από ένα υλικό φτιαγμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό. Η ώρα που η άσφαλτος θα είναι ένα ξεπερασμένο υλικό για την κατασκευή των δρόμων φαίνεται ότι φθάνει με γοργούς ρυθμούς. Η ολλανδική κατασκευαστική εταιρία VolkerWessels παρουσίασε σήμερα μία πατέντα της για την παραγωγή ενός υλικού κάλυψης των δρόμων ένα είδος πλαστικό από ανακύκλωση μπουκαλιών.
Σύμφωνα με την εταιρία, το υλικό αυτό απαιτεί λιγότερη συντήρηση ενώ μπορεί να αντέξει σε πολύ πιο ακραίες θερμοκρασιακές συνθήκες, από τους μείον 40 έως τους συν 80 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα η ολοκλήρωση ενός έργου θα μπορούσε να γίνει μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα (σε σχέση με την κλασική μέδοδο της ασφαλτόστρωσης), αφού το υλικό μπορεί να παράγεται σε μεγάλα μπλοκ στο εργοστάσιο και να τοποθετείται στο έργο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε εργάτες και τεχνικό προσωπικό.
Τα κέρδη από αυτή τη νέα τεχνολογία θα είναι σημαντικά, καθώς η άσφαλτος και η παραγωγή της είναι υπεύθυνη για 1,6 εκατομμύρια τόνους CO2 τον χρόνο παγκοσμίως, σχεδόν το 2% όλων των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές. Οι πλαστικοί δρόμοι είναι επίσης ελαφρύτεροι απαιτώντας λιγότερα τεχνικά έργα, ενώ λόγω της κατασκευής σάντουϊτς, επιτρέπουν την πιο εύκολη εγκατάσταση καλωδίων κάτω από την επιφάνεια.
Παρά το ότι το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται ακόμα στα στάδια των μελετών, η εταιρία υποστηρίζει ότι μέσα σε τρία χρόνια θα μπορούσε να υπάρχει μια πρώτη ευρεία εμπορική εφαρμογή της μεθόδου. Η πόλη του Ρότερνταμ υποστηρίζει θερμά όλη αυτή την προσπάθεια, παρέχοντας χώρο στην εταιρία να κάνει τις πρώτες δοκιμές της σε πραγματικές συνθήκες.
http://www.diakonima.gr
Η πόλη του Ρότερνταμ στην Ολλανδία μελετά μία νέα ιδέα όπου η άσφαλτος θα αντικατασταθεί από ένα υλικό φτιαγμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό. Η ώρα που η άσφαλτος θα είναι ένα ξεπερασμένο υλικό για την κατασκευή των δρόμων φαίνεται ότι φθάνει με γοργούς ρυθμούς. Η ολλανδική κατασκευαστική εταιρία VolkerWessels παρουσίασε σήμερα μία πατέντα της για την παραγωγή ενός υλικού κάλυψης των δρόμων ένα είδος πλαστικό από ανακύκλωση μπουκαλιών.
Σύμφωνα με την εταιρία, το υλικό αυτό απαιτεί λιγότερη συντήρηση ενώ μπορεί να αντέξει σε πολύ πιο ακραίες θερμοκρασιακές συνθήκες, από τους μείον 40 έως τους συν 80 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα η ολοκλήρωση ενός έργου θα μπορούσε να γίνει μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα (σε σχέση με την κλασική μέδοδο της ασφαλτόστρωσης), αφού το υλικό μπορεί να παράγεται σε μεγάλα μπλοκ στο εργοστάσιο και να τοποθετείται στο έργο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε εργάτες και τεχνικό προσωπικό.
Τα κέρδη από αυτή τη νέα τεχνολογία θα είναι σημαντικά, καθώς η άσφαλτος και η παραγωγή της είναι υπεύθυνη για 1,6 εκατομμύρια τόνους CO2 τον χρόνο παγκοσμίως, σχεδόν το 2% όλων των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές. Οι πλαστικοί δρόμοι είναι επίσης ελαφρύτεροι απαιτώντας λιγότερα τεχνικά έργα, ενώ λόγω της κατασκευής σάντουϊτς, επιτρέπουν την πιο εύκολη εγκατάσταση καλωδίων κάτω από την επιφάνεια.
Παρά το ότι το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται ακόμα στα στάδια των μελετών, η εταιρία υποστηρίζει ότι μέσα σε τρία χρόνια θα μπορούσε να υπάρχει μια πρώτη ευρεία εμπορική εφαρμογή της μεθόδου. Η πόλη του Ρότερνταμ υποστηρίζει θερμά όλη αυτή την προσπάθεια, παρέχοντας χώρο στην εταιρία να κάνει τις πρώτες δοκιμές της σε πραγματικές συνθήκες.
http://www.diakonima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου