Του Μανώλη Κείου
Προβληματισμό προκαλεί η είδηση πως η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών κήρυξε ως Διεθνή Ημέρα της Γιόγκα την 21 Ιουνίου, ημέρα του θερινού ηλιοστασίου. Ο ΟΗΕ μάλιστα συνέστησε την προσοχή όλων για αυτήν την " αρχαία πρακτική για την υγεία και την ευτυχία στον σύγχρονο κόσμο μας".
Ο επικεφαλής του ΟΗΕ επίσης τόνισε όχι
μόνο τη σημασία της γιόγκα για την υγεία, αλλά και την ικανότητά της να
σχηματίζει συνεκτική κοινωνία και να εκπαιδεύσει τον άνθρωπο όσον αφορά
στον αμοιβαίο σεβασμό.Προβληματισμό προκαλεί η είδηση πως η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών κήρυξε ως Διεθνή Ημέρα της Γιόγκα την 21 Ιουνίου, ημέρα του θερινού ηλιοστασίου. Ο ΟΗΕ μάλιστα συνέστησε την προσοχή όλων για αυτήν την " αρχαία πρακτική για την υγεία και την ευτυχία στον σύγχρονο κόσμο μας".
Είναι σαφής λοιπόν η διεθνής προπαγάνδα για την προώθηση της γιόγκα σε όλες τις σύχρονες δυτικές κοινωνίες...
Ουκ ολίγες φορές αρκετοί Ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας-και όχι μόνο- έχουν επισημάνει τους κινδύνους που κρύβει η γιόγκα για τον Χριστιανό.
Ο Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιος, ο οποίος υπήρξε Καθηγητής της Θρησκειολογίας στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών αναφέρει μεταξύ άλλων: «Στο δυτικό κόσμο η γιόγκα αρχικά παρουσιάστηκε σαν ένα είδος "γυμναστικής", σαν μέθοδος χαλαρώσεως και ψυχολογικής ηρεμήσεως... Η βασική της διαφορά από τη γνωστή γυμναστική βρίσκεται, εκτός των άλλων, στη χαρακτηριστική της ακινησία. Αρκετές από τις ασκήσεις της γιόγκα παρουσιάζουν αυτές καθαυτές ορισμένα θετικά αποτελέσματα πάνω σε μερικά άτομα - πράγμα που, άλλωστε, συμβαίνει και με ασκήσεις άλλων συστημάτων. Γενικά όμως οι ασκήσεις αυτές τοποθετούνται μέσα σε ένα πλαίσιο ινδουιστικών αντιλήψεων και αποτελούν στάδια ενός ευρύτερου όλου, μιας γενικότερης πνευματικής πορείας. Στην πλήρη τους ανέλιξη αποσκοπούν πολύ μακρύτερα από τα όρια μιας σωματικής ευεξίας.Και για να γίνουμε περισσότερο παραστατικοί: όπως οι γονυκλισίες (οι «μετάνοιες» της μοναχικής μας παραδόσεως) δεν είναι απλές κινήσεις του σώματος, αλλά έχουν σχέση με ένα γενικότερο "πιστεύω" και εκφράζουν μια συγκεκριμένη διάθεση και τάση ψυχής αποβλέποντας σε πνευματικούς σκοπούς, κατά παρόμοιο τρόπο - τηρουμένων, βεβαίως, πάντοτε των αναλογιών - οι συνθετότερες ασκήσεις της γιόγκα έχουν συνάρτηση με Ινδουϊστικές παραστάσεις και σκοπεύουν τελικά σε πνευματικές, θρησκευτικές εμπειρίες...»
Εγκύκλιο για τη γιόγκα είχε εκδώσει πριν από ενάμιση χρόνο ο Μητροπολίτης Χίου Μάρκος και της χαρακτήριζε «ασυμβίβαστη» με την ζωή των Χριστιανών τονίζοντας ότι η γιόγκα δεν είναι γυμναστική, αλλά «θρησκευτικό σύστημα θεωρίας».
Η Μητρόπολη Φθιώτιδος χαρακτηρίζει παραθρησκευτικό τον προσανατολισμό της γιόγκα.
Η Μητρόπολη Πειραιώς σχολιάζει πως : "Υπάρχουν δυστυχώς συνάνθρωποί μας, οι οποίοι δηλώνουν «Ορθόδοξοι χριστιανοί» και ταυτόχρονα υιοθετούν πίστεις αλλότριες της Ορθοδοξίας μας και πολλοί από αυτούς ασκούν πρακτικές του σύγχρονου αποκρυφιστικού πλέγματος της «Νέας Εποχής», το οποίο αντλεί στοιχεία από τα ανατολικά θρησκεύματα. Ενώ λ. χ. δηλώνουν «Ορθόδοξοι χριστιανοί» και εκτελούν κάποια από τα «θρησκευτικά τους καθήκοντα»,ταυτόχρονα ασκούνται στη γιόγκα και στον υπερβατικό διαλογισμό."
Αλλά και οι Μητροπόλεις Γλυφάδας και Κυδωνίας & Αποκορώνου πρόσφατα εξέδωσαν ανακοινώσεις για σχετικές εκδηλώσεις που θα ελάμβαναν χώρα εντός των ορίων των μητροπολιτικών περιφερειών τους.
Το ζήτημα λοιπόν πλέον είναι κατά πόσο οι Χριστιανοί είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα που υπαγορεύει η "Νέα Τάξη Πραγμάτων" η οποία προαφνέστατα έχει "άλλους θεούς"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου