''Εἰ ὁ Θεὸς μεθ' ἡμῶν, οὐδεὶς καθ' ἡμῶν.''

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Ο γιός του Τούρκου που χάθηκε στο Αιγαίο το 1996 με F 16 γίνεται πιλότος!

Ο γιός του Τούρκου που χάθηκε στο Αιγαίο το 1996 με F 16 γίνεται πιλότος!
Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Στην Aκαδημία της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (HK Üniversitesi’ni) εισήχθη ο γιος του Τούρκου πιλότου του F-16 Ναΐλ Ερντογάν που έπεσε στο Αιγαίο δυτικά της Χίου το 1996 και έκτοτε τα συντρίμμια του αεροσκάφους του και η σορός του δεν έχει βρεθεί, παρά τις πρόσφατες έρευνες που έκανε η Τουρκία.

Στην αναγγελία της εισόδου του 19χρονου -επίσης -Ναΐλ στην Σχολή υπάρχουν ρεπορτάζ σε διάφορες σημερινές εφημερίδες της γείτονος στα οποία όπως ήταν αναμενόμενο επαναλαμβάνονται οι ισχυρισμοί από την πλευρά της Τουρκίας ότι το F-16 καταρρίφθηκε από ελληνικό Miraz 2000,μετά από αερομαχία. :
Η Aksam και με τον τίτλο «Για τον πατέρα του που είναι στον ουρανό» γράφει ότι ο γιος του πιλότου Ναΐλ Ερντογάν που έπεσε υπέρ πατρίδος στο F-16 που είχαν καταρρίψει τα ελληνικά F-16 θα γίνει κι εκείνος πιλότος. Ο 19χρονος νεαρός κέρδισε στις εξετάξεις.
Ο πατέρας του, Ναΐλ Ερντογάν στις 8 Οκτωβρίου του 1996, είχε πέσει με το F-16, που κυβερνούσε σε αερομαχία με τα ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη που τον κατέρριψαν και είχε βυθιστεί στη θάλασσα. Μετά το γεγονός αυτό που είχε βυθίσει σε θλίψη την Τουρκία, είχαν μείνει πίσω μία πικραμένη σύζυγος και δύο παιδιά. Ο μικρός Ναΐλ, τότε ενός έτους, δεν είχε συνειδητοποιήσει καν το θάνατο του πατέρα του. Μεσολάβησαν χρόνια και ο γιος θέλησε επίσης να γίνει πιλότος. Και κέρδισε στους διαγωνισμούς που μπήκε. Ο ίδιος δήλωσε περήφανος και ευτυχής που θα ακολουθήσει το δρόμο του πατέρα του.
Στο ίδιο θέμα αναφέρεται η Hurriyet, η έκδοση Σμύρνης της Milliyet και η Vatan, με τίτλους στην λογική «Στα χνάρια του πατέρα του»
Ακόμα οι εφημερίδες αναφέρονται στις έρευνες που έγιναν πριν λίγους μήνες με εντολή του Τουρκου Προέδρου Γκιούλ στο Αιγαίο για την σορό του πιλότου και οι οποίες απέβησαν άκαρπες
Εδώ παραθέτουμε εμβόλιμα της περιγραφή του κλίματος των ημερών του ατυχήματος και τις συνθήκες του , όπως τις καταγράφει ο ιστότοπος infognomon:
''Τρίτη 7 Οκτωβρίου 1996. Ο απόπλους ενός αντιτορπιλικού, μιας φρεγάτας και δύο πυραυλακάτων του Πολεμικού Ναυτικού με τελικό προορισμό την Κύπρο σηματοδοτεί την έναρξη της αεροναυτικής άσκησης ΤΟΞΟΤΗΣ που διεξάγεται παράλληλα με την άσκηση ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ-1996 της Εθνικής Φρουράς, προς δοκιμή των προβλεπομένων σχεδίων που απορρέουν από το Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου.
Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) επιχειρεί να παρεμποδίσει τη μετάβαση των ελληνικών μαχητικών στη Μεγαλόνησο, αναγκάζοντας την ΠΑ να απογειώσει περισσότερα από 40 αεροσκάφη προς υποστήριξη των φίλιων δυνάμεων και διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής της άσκησης. Τα τουρκικά μαχητικά που για πρώτη φορά υποστηρίζονται από αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού KC-135 προσπαθούν επί μακρά χρονικά διαστήματα να σπάσουν τον ελληνικό κλοιό στο τρίγωνο Ρόδου-Κρήτης-Κύπρου αλλά μάταια. Όλες οι προσπάθειες αναχαιτίζονται ενώ μόνο τα 2 από τα συνολικά 18 μαχητικά της ΠΑ που συμμετέχουν στην άσκηση αναγκάζονται να εμπλακούν με τουρκικά μαχητικά. Καταγράφονται τουλάχιστον 20 εμπλοκές και η άσκηση ολοκληρώνεται επιτυχώς με εικονικές προσβολές στην Κύπρο.
Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 1996. Δεύτερη ημέρα διεξαγωγής της άσκησης ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ-ΤΟΞΟΤΗΣ με το σενάριο αυτής να προβλέπει την εκ νέου μετάβαση ελληνικών μαχητικών στη Μεγαλόνησο. Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία εμφανίζεται προκλητική τόσο στην Κύπρο όσο και στο Αιγαίο. Σχηματισμός που αποτελείται από ζεύγος F-16 και τετράδα F-4E εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσεως για μία ακόμα «εκπαιδευτική πτήση» στο Αιγαίο, συγκεκριμένα για την εκτέλεση εικονικής καταστολής εχθρικής αεράμυνας (SEAD) στη Σκύρο. Με την είσοδο του τουρκικού σχηματισμού στο FIR Αθηνών, ζεύγος Μirage 2000ΕGM της 331 Μοίρας που εκτελούσε καθήκοντα επιφυλακής (readiness), λαμβάνει εντολή από το ΕΚΑΕ για ταχύτατη απογείωση (scramble). Ο τουρκικός σχηματισμός αντιδρά στις διαδικασίες αναγνώρισης με τα τέσσερα τουρκικά F-4E να αποχωρούν καθώς ξεκινά η εμπλοκή των ελληνικών Mirage-2000EGM με το ζεύγος των F-16 της συνοδείας (ένα -C και ένα διθέσιο -D της 192 Μοίρας).
Τα τουρκικά μαχητικά (F-16C Block 40 με κυβερνήτη τον Σμηναγό Μustafa Akman και F-16D Block 40 με κυβερνήτη τον Υποσμηναγό Nail Erdoğan και συγκυβερνήτη τον Αντισμήναρχο Osman Çiçekli) αρνούνται να αποχωρήσουν και αντιδρούν σπασμωδικά, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη επιθετικότητα σε σημείο επικίνδυνο καθώς απεμπλέκονται 3 και περισσότερες φορές μόνο και μόνο για να ξαναμπούν στο merge με τα ελληνικά αεροσκάφη. Η σκληρή αερομαχία (dog fight) λαμβάνει τέλος με τη συντριβή του τουρκικού διθέσιου F-16D (s/n 91-0023) στη θάλασσα, 9 μίλια από τις ακτές της Χίου και την ασφαλή προσγείωση του Mirage 2000EGM (s/n 236) με κυβερνήτη τον έμπειρο Υποσμηναγό Αθανάσιο Γρίβα στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας.
Ο Αντισμήναρχος Osman Çiçekli μεταφέρεται σε νοσοκομείο της Χίου μετά τη διάσωσή του από ελικόπτερο ΑΒ-205 SAR της Πολεμικής Αεροπορίας.

O συγκυβερνήτης Osman Çiçekli (πρώην Αεροπορικός Ακόλουθος στην πρεσβεία της Τουρκίας στο Λονδίνο) προλαβαίνει να εγκαταλείψει επιτυχώς και διασώζεται από ελικόπτερο AB-205 σε μία από τις ταχύτερες επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης (SAR) της 358 ΜΕΔ. Σύμφωνα με το περιοδικό HAFY 08/A, σε λιγότερο από 20 λεπτά από την στιγμή της πτώσης του αεροσκάφους, το ελικόπτερο AB-205 βρισκόταν πάνω από το Τούρκο χειριστή.
Α.Α. (ΧΕΜ) : Έφτασα πρώτα στο σημείο συντριβής του F-16 όπου είδα και την κηλίδα του στην επιφάνεια της θάλασσας και με βάση τον άνεμο υπολόγισα που θα έπρεπε να έχει προσθαλασσωθεί ο χειριστής του. Τράβηξα λοιπόν αυτή τη πορεία και βγήκα κατευθείαν από πάνω του! Ο χειριστής ήταν τραυματισμένος όμως φάνηκε ότι δεν ήθελε να τον διασώσουμε εμείς. Κατέβηκα λοιπόν στο 1 μέτρο και έφερα το skid μου επάνω στο κεφάλι του, μετά από κάποια ώρα από το κατώρευμα αναγκάστηκε να φορέσει την αρτάνη και να τον τραβήξουμε στη καμπίνα.
Ο Τούρκος χειριστής διακομίσθηκε σε νοσοκομείο της Χίου και μετά από βραχύβια νοσηλεία μεταφέρθηκε με μεταγωγικό C-130 της ΠΑ στη Σμύρνη. Οι πολυήμερες έρευνες για τον εντοπισμό του Υποσμηναγού Nail Erdoğan απέβησαν άκαρπες και το συμβάν καταγράφηκε επισήμως ως «ατύχημα»''..

Οι ισχυρισμοί περί καταρρίψεως και δίκης
Επανερχόμενοι στα σημερινά δημοσιεύματα και στον ισχυρισμό περί καταρρίψεως, αναφέρει ότι 7 χρόνια μετά το περιστατικό σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στον ελληνικό Τύπο, γράφτηκε ότι η πτώση δεν ήταν ατύχημα και ονοματίζει έναν Ελληνα πιλότο ότι δήθεν τον κατέρριψε με πύραυλο <<Magic>>. Υποστηρίζει ακόμα - για άλλη μια φορά - ότι η οικογένεια Ερντογάν προσέφυγε στο ΕΔΑΔ εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης με αγωγή αποζημίωσης 625.000 ευρώ κλπ κλπ.Ελληνικές πηγές δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο.

Από  onalert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου